Església Vella de Sant Martí

L’antiga església parroquial de Sant Martí és un edifici de tradició gòtica amb elements renaixentistes construïda a principis del segle XVI en un punt equidistant de les principals masies de Cerdanyola i a prop del castell de Sant Marçal. Al segle XVIII va ser reformada seguint l’estil barroc, especialment pel que fa la decoració interior.

El 1936, durant la Guerra Civil Espanyola, l’interior de l’església es va cremar i hi van ser enterrades més d’un centenar de persones sospitoses de ser afins als colpistes i un petit grup d’anarquistes en el context dels “fets de maig” de 1937.

L’any 2003 es van iniciar els treballs de restauració partint de l’estudi documental i arquitectònic de l’edifici i de la documentació gràfica recuperada. Tot i que els treballs encara estan en curs, l’església s’obre regularment, s’hi pot veure una petita exposició sobre la seva història i s’hi organitzen activitats culturals.

Destaquen dos elements vinculats a l’església: el conjunt de ceràmica dels segles XV-XVI que reomplia la volta del cor i els monuments funeraris modernistes i noucentistes del cementiri, entre els quals “La Pietat”, obra de Josep Viladomat, ha estat reubicada a l’interior del temple.

HORARI

Tancada temporalment

Adreça:
Carrer dels Boters, s/n (Cementiri municipal).
08290 Cerdanyola del Vallès.
Barcelona.