CERDANYOLA, CULTURA, NATURA I PATRIMONI

2024

Església Romànica de Sant Iscle i Santa Victòria de les Feixes

Tercer diumenge de mes (excepte l'agost) de 10:00 a 14:00 h

L'antiga església parroquial és un edifici romànic construït al segle XII a la vall de les Feixes, a la serra de Collserola, sobre les restes d’un temple preromànic documentat des del 995 i un cementiri de tombes antropomorfes.
Sant Iscle és un element singular de la història medieval i moderna de Cerdanyola i el seu passat pagès queda reflectit en les successives reformes que s’hi van fer al llarg dels segles.

Activitat gratuïta.

Visita als Jardins Històrics de Cerdanyola

Quart diumenge de mes a partir de les 11:30 h

Itinerari que connecta Can Llopis i Ca n’Ortadó, dos jardins amb història vinculats a un temps en què Cerdanyola del Vallès va tenir una comunitat d’estiuejants important.

El recorregut comença a la porta de Can Domènech (Museu d'Art de Cerdanyola del Vallès) a les 11:30 h i acaba a Ca n’Ortadó a les 13:30 h.

Activitat gratuïta amb inscripció prèvia al Museu d’Art de Cerdanyola del Vallès o bé trucant al telèfon
935 914 130.

(In)visibles i (O)cultes

Del 25 de febrer a l'11 d'agost de 2024

El Museu d’Història de Cerdanyola té el plaer de presentar la seva nova exposició temporal, que s'inaugurarà el pròxim diumenge 25 de febrer de 2024.

Al llarg de la història de la ciència, els homes han ocupat el paper principal mentre les dones, per raó de gènere, han estat sovint relegades a un segon pla, atrapades sota sostres de vidre invisibles.

Des de l’antic Egipte fins a la Gran Bretanya del segle XXI, en totes les èpoques i continents, les dones han estat sistemàticament ignorades i marginades en els cercles científics. Aquesta exposició ofereix una oportunitat única per a fer un viatge a través de l'espai i el temps, revelant les fascinants vides de 24 científiques que, malauradament, la història ha silenciat.

Com a resposta a aquesta flagrant discriminació, el 2016 es va establir l'11 de febrer com a Dia Internacional de les Dones i Nenes en la Ciència, una iniciativa per reconèixer i celebrar el paper essencial de les dones en aquest àmbit i promoure la igualtat de gènere.

Aquesta mostra ha estat generosament produïda pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona, el qual ha cedit el seu contingut per a aquesta ocasió especial.

I tu? Què has fet per la victòria?

Del 28 d'abril al 20 de desembre de 2024

Aquesta exhibició forma part del programa "Memòria en Xarxa", impulsat per la Diputació de Barcelona, i estarà oberta al públic fins a finals d'any.

La mostra ens transportarà al cor de la Guerra Civil Espanyola, destacant l'extraordinari esforç i la solidaritat de la població, especialment en l'acollida de refugiats a Cerdanyola. Amb la participació de 19 museus de les comarques de Barcelona, serà una oportunitat única per aprofundir en aquests esdeveniments històrics fonamentals.

Us convidem cordialment a unir-vos a nosaltres en aquest esdeveniment especial, on podreu connectar amb el passat i honorar la memòria de tots aquells que van viure aquests temps difícils.